Een brein is niet een béétje autistisch. Een iPhone werkt ook niet een béétje op Android
Iets wat ik om me heen steeds vaker lijk te horen: “Ach, iedereen heeft wel een beetje autisme of trekjes ervan”. Laatst nog op tv: “Ik ben een beetje autistisch, want ik doe dit of dat altijd op dezelfde manier”. Zulk soort uitspraken lijken haast hip te worden. Dat je iets altijd hetzelfde doet, maakt je nog niet autistisch! Als autisme zo vaak zo makkelijk en onterecht gebruikt wordt, draagt dat helaas niet bij aan echt inzicht over autisme.